Wall Street en Lower East Side

30 april 2019 - New York City, Verenigde Staten

Vannacht redelijk geslapen. Om 6 uur bruut gewekt door een rinkelende telefoon op de hotelkamer. Maar daarna toch nog wat kunnen slapen. Om 8 uur aan het ontbijt. Prima verzorgd en keus genoeg. Alleen jammer dat je van plastic borden eet....

Daarna op weg met de metro richting de ferry naar Staten Island. Bij de metro is  het lastig te zien welke richting je opgaat. Dus ja hoor wij gingen de verkeerde kant op. Uitstappen en weer terug. De ferry naar Staten Island is een gratis veerboot waarbij je langs het vrijheidsbeeld vaart. Wij stonden aan de goede kant. Gaaf om te zien en ook de skyline van Manhattan erachter. De boot zat vol met fotograferende toeristen!

Na de boottocht zijn wij gaan wandelen. We hebben uit een reisgids een wandeling gehaald die vanaf de ferry richting China Town gaat. Onderweg veel hoge en fraaie gebouwen. Ook die karaktaristieke panden met van die trappen aan de buitenkant zoals je die ook in films ziet. We lopen door het financial district langs de Trump Tower. Je ziet hier veel beveiliging. Vervolgens naar het centrum van het financial district: Wall Street. Bijzonder om ook deze gebouwen te zien die je altijd in films ziet. Ook hier weer heel veel beveiliging. Tussen de gebouwen in Wall Street staat ook een kerkje: Trinity Church. Mooi om te zien hoe oude en nieuwe gebouwen het straatbeeld bepalen. Vervolgens verder naar het 9/11 Memorial. Hier krijg je wel even kippenvel. Als je daar staat besef je pas hoe groot de gebouwen zijn geweest die zijn ingestort. Nu zijn er twee grote vierkante fonteinen op de plek waar de twin towers stonden. Indrukwekkend. Wat een angst er moet zijn geweest.

We gaan verder en lopen door het nieuwe winkelgedeelte bij het WTC, the Oculus. Een fraai gebouw met veel luxe winkels. We lopen richting Brooklyn Bridge. Hier eten we een heerlijke hotdog, al dat wandelen maakt ons hongerig. We kunnen er weer tegenaan en lopen een stuk richting de Brooklyn Bridge. Tot nu toe vond ik de drukte wel meevallen in NY. Ik had het allemaal chaotischer en hectischer verwacht, maar hier op de brug is het echt superdruk! Maar de brug is zeker de moeite waard! Een prachtig bouwwerk. Na Brooklyn Bridge naar China Town. Veel Chinese winkels, restaurants etc. Ook parkjes waar de Chinese oudjes rondhangen op bankjes en bordspellen doen. Echt een ontmoetingsplek. We besluiten in een echt Chinees tentje thee te drinken. Wij groene thee en Jesper een Mango Bubble tea met jelly. We slenteren nog wat door China Town en drinken een biertje in een soort Biergarten (the Bowery) in Chinatown.

Inmiddels wordt het al weer tijd om een hapje te gaan eten. Little Italy ligt naast China Town dus hier gaan wij op zoek naar een gezellig tentje. We komen uit bij Margheritha Cucina en eten een heerlijke pizza.

Na het eten weer richting hotel, we hebben vandaag zo'n 18km gewandeld, dus de voetjes zijn war vermoeid!

1. Lisette:
    30 april 2019
    Zo dat is een flink stuk wat jullie gelopen hebben. Lol, alleen in Amerika kom je zoiets tegen “eten van plastic borden in een hotel”
  2. Corrie Verkes:
    30 april 2019
    Wat een bijzonder moet dat zijn,, die grote gebouwen,, bij het WCT, lijkt me er veel herinnering op oproepen,, pfffff,, weer een prachtig verhaal,,, liefs