Van Central Park tot Union Square

3 mei 2019 - New York City, Verenigde Staten

Prima geslapen, maar toch niet super uitgerust. We hebben zoveel indrukken en lopen flink wat af. Daarnaast is New York natuurlijk een stad met mega veel geluiden en hectiek...toch starten wij vandaag weer een stadstour. Was het gisteren fris, 14 graden en wind, vandaag een prachtige dag met 22 graden en een waterig zonnetje.

Met de metro gaan wij eerst naar Central Park. Het blijft goed opletten of je de goede trein pakt want het is best een doolhof onder de grond. Bij Columbus Circle nemen we de ingang van Central Park. Je kan hier ook fietsen huren maar wij gaan heerlijk wandelen. Wat een oase van rust in deze drukke stad. En gaaf ook om op de achtergrond de wolkenkrabbers te zien. Ook hier weer veel joggers en fietsers. We zien ook veel eekhoorntjes. Overigens staan de bomen mooi in de bloesem wat alles nog mooier maakt. We doen rustig aan en genieten van het zonnetje, even weg van de hectiek.

Uiteindelijk gaan wij toch weer verder en wandelen wij richting Trump Tower. Onderweg window shoppen want hier zitten ook alle dure zaken zoal Gucci, Prada, Bulgari etc. Je ziet het ook aan de auto's die er rijden. De ene slee na de andere zien wij voorbij rijden.

Jesper trakteert ons op een lekkere bak koffie bij Le Pain Quotidien en speelt ook nog een riedeltje piano in de winkel van Museum of Modern Art.  We wandelen verder langs Chrysler Building, Rockefeller Center, st. Patricks Cathedral en Empire State Building. Onder weg ook nog gekeken in de Nike store (5 verdiepingen kleding en sneakers). Jesper nog wat gepast maar uiteindelijk niets gekocht.

Wat ook mooi is dat je naast de moderne wolkenkrabbers ook nog panden ziet met Europese architectuur, zoals de luxe gebouwen in Parijs of Rome. En ook zie je af en toe een kerk tussen de wolkenkrabbers staan. We lopen ook door een diamant straat: veel joodse diamantwinkels en orthodoxe joden zie je hier en bovendien heel veel waardetransport wagens!  We nemen ook een kijkje in de hal van Grand Terminak Central, het centraal station zeg maar in prachtige beau arts/romantische stijl. We lunchen bij Pret a Manger en genieten van het zonnetje in Madison Square Park met uitzicht op het Flatiron Building. In het park komen de mensen samen om te luieren, kletsen en spelen de kinderen en worden de honden op een speciaal stukje uitgelaten.  We krijgen trek in een ijsje en vinden een paar straten verder een ijswinkeltje met bijzondere smaken: o.a. Earl Grey ijs, Mint met Choco en Salted Caramel. We lopen vervolgens door naar het Union Square park, dit park is weer heel anders dan het vorige. Ook hier komen veel mensen samen, maar veel meer om muziek te maken en showtjes weg te geven. We eindigen onze wandeltocht vandaag in de volgende sneakershop: Flightclub. Megaveel sneakers voor megadure prijzen. De prijzen van de sneakers kunnen zelfs per maat varieren ook al is het hetzelfde model. Jesper koopt uiteindelijk een paar fraaie sneakers voor een behoorlijk bedrag. Maar blij is hij!

Inmiddels is de dag weer bij a afgelopen en gaan wij op zoek naar een eettentje. Uiteindelijk besluiten wij naar Little Italy te gaan met de metro om daar een pizza of zo te eten. We willen niet ergens eten waar je naar binnen wordt getrokken en uiteindelijk vinden we een klein tentje, Sapori d'Italia of New York, waar we een heerlijke pizza eten.

Na weer een lange dag en 17km wandelen nog even lekker relaxen op de hotelkamer en alle indrukken van vandaag weer verwerken. Want we zien zo veel.

1. Corrie Verkes:
    3 mei 2019
    Geweldig echt super,,,,
  2. Lisette:
    3 mei 2019
    Zijn jullie niet op het Empire State Building geweest. Ook leuk hoor. Mooie sneakers zag ik op Insta van Jesper.
    Wat zullen jullie inmiddels moe zijn. Pfff teveel kilometers. Neem eens de bus😉