SoHo en sneakers en The High Line

2 mei 2019 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag wordt het Jesper zijn dag. We gaan vandaag wandelen door Little Italy en SoHo. Dit deel van New York staat bekend om zijn huizen met gietijzeren bakonnetjes (een soort pakhuizen) en trendy winkels. Voor Jesper extra interessant want er zijn ook speciale sneaker winkels en er is een Supreme en een Bathing Ape Store. We zijn al vroeg aan de wandel en omdat de winkels pas om 11 uur open gaan, drinken wij eerst ergens koffie. Marielle probeert dit keer maar geen Latte Machiato te bestellen, dit is hier nl een espresso met een beetje melkschuim. Na de koffie wandelen wij door de mooie straten met bijzondere winkeltjes richting de Supreme store...er staat een rij om naar binnen te mogen! Nu nog rustig maar normaal staan er hekken. Mooie spullen maar ook prijzig. Jesper koopt hier een shoulder bag, voor oa je telefoon. We weer verder en komen onderweg ook veel streetart tegen. Prachtige kunstwerken soms. De mooie panden wisselen zich af met oude en vervallen panden. De volgende winkel op Jesper zijn lijstje is Kith, ook een trendy winkel met merken die mij niets zeggen maar Jesper heel veel. De winkel zelf ziet er fraai uit. De 3e winkel waar wij naar toe gaan is The Bathing Ape Store waar ze dure hippe kleding uit Japan verkopen. Jesper koopt toch maar niets omdat het bij ons in Nederland toch goedkoper is. We stoppen ook nog bij een sneakerwinkel waar de sneakers allemaal zijn ingepakt in plastic. Ook verkopen ze hier Supreme spullen, alleen veel duurder. Het tasje wat Jesper eerder heeft gekocht kost hier 3x zo veel!

Inmiddels beginnen wij trek te krijgen en gaan wij op zoek naar een lunchtentje. Aan het begin van onze wandeling zagen wij er genoeg maar nu....uiteindelijk komen wij terecht in de oudste koffiebar van Greenwich Villlage: Caffe Reggio. Hier hebben wij een heerlijke sandwich gegeten en natuurlijk koffie gedronken. Greenwich Village is een wijk waar veel bekenden wonen en waar ook veel series en films worden opgenomen vanwege de mooie huizen en straten. We lopen ook langs het huis van Sara uit Sex in the City.

Onze wandeling eindigt met het wandelen over the High Line, dit is een park wat op 10m hoogte ligt, op een oude spoorlijn. Eromheen staan allemaal oude pakhuizen die tot 1980 via de spoorlijn hun voorraad kregen. The High Line eindigt bij The Vessel. Een futuristisch gebouw dat bestaat uit allemaal trappen. Het lijkt een beetje op een omgekeerde denneappel. Overigens wordt er rondom The High Line veel gebouwd.

Na de wandeling gaan we wat drinken in een rooftopbar. Vanwege het weer kan je niet zo heel ver kijken en is het te fris om buiten wat drinken...alhoewel er mensen met rode badjassen toch stoer aan hun koude drankjes zitten. Wij drinken binnen wat.

We eindigen vandaag in een Mexicaans restaurant Rosa Mexicano waar wij lekker guacemole, quesadilla's, tacos en enchiladas eten.

Wat opvalt is dat de metro stations er niet allemaal fraai uitzien, het is allemaal een beetje oud en vies. Ik snap waarom er wordt afgeraden na 10.00 in de avond de metro te nemen. Maar toch heeft dit ook wat, bijv bij het station op Times Square is er altijd wel een artiest bezig om de mensen te vermaken. We hebben er al een rapper en een soul zangeres gezien.

We zijn  nog lang niet uitgekeken maar het wordt tijd om uit te rusten voor morgen!

1. Corrie Verkes:
    Geweldig verhaal weer,,,!!!!
  2. Harald:
    2 mei 2019
    Leuk om jullie verhalen te lezen! Al weer een hele tijd geleden was ik daar, maar herken je beschrijvingen zeker. Ben benieuwd hoe de wijk Tribeca zich heeft ontwikkeld, was toen in opkomst!
  3. Esther Sajet:
    2 mei 2019
    Leuk te lezen, ik zal je andere verhalen ook lezen, dank!