Vertrek naar Cancun

29 juli 2018 - Playa del Carmen, Mexico

Vanmorgen vroeg uit de veren. Om half 7 richting Marielle die ons vervolgens naar Schiphol zal brengen. Om iets voor half 8 zijn wij bij de incheckbalie en zien wij Seb, Lisette en Tessa. Ons vliegtuig zal om 10.20 vertrekken. In de rij voor het apparaat om een boardingpass te printen. Helaas het apparaat werkt niet goed. Wij worden vervolgens naar een andere rij gestuurd om via de ouderwetse manier in te checken. Hier worden allerlei vragen op je afgevuurd over je bagage en krijg je een sticker op je paspoort. Op naar de volgende rij. Inmiddels ruim een uur verder. Er zit geen schot in. Na anderhalf uur nog steeds niet ingecheckt. Na 2 uur wachten wordt er toch iemand wakker bij American Airlines. Mensen die net als wij naar Dallas moeten worden uit de rij gehaald. Op naar een andere rij..... soort priority ;-) . Ook hier gaat t niet snel. Uiteindelijk zijn wij aan de beurt en worden de koffers ingecheckt...nog minder dan een half uur om te boarden. En we moeten ook nog door de security! Hier worden ook nog de tassen van Jesper en Lisette er uit gehaald. Pff wat een stress allemaal. Vervolgens rennen naar t vliegtuig. We zijn nog net niet de laatsten. Maar we hebben het gehaald. We hebben prima plek, eerste rij met goede beenruimte en bijelkaar. Vlucht verloopt verder prima.

In Dallas moeten wij 5 uur overbruggen. Eerst maar eens zien of de koffers zijn doorgelabeld voor Cancun of dat wij ze opnieuw moeten inchecken. Dit was door alle toestanden met de apparaten in NL nogal onduidelijk. Gelukkig is alles goed gegaan en zijn de koffers doorgelabeld. Beetje gewinkeld, vervolgens een heerlijke Amerikaanse burger gegeten bij Friday Texas Burger. Wat gelachen om een paar hele dikke mensen (En ze waren echt dik). We hadden lol want zulke mensen zouden maar naast je in het vliegtuig zitten! Al met al ging de tijd best vlot voorbij en kunnen wij boarden. Wat zien wij, die 2 mensen uit jet burgerrestaurant! Wij hebben al gezien dat wij op deze vlucht met zijn alle verspreid zitten, Alleen Tessa en Jesper zitten bijelkaar. Het is een korte vlucht dus geen probleem. Alleen nu komt het: de slankste van ons zit naast de dikste Amerikaan......diegene uit het restaurant....te erg dit!!!

Tijdens de vlucht wat geslapen en om 22.00 uur geland Cancun. De vakantie kan nu echt beginnen. Taxi staat keurig klaar en brengt ons naar het hotel in Playa del Carmen. Daniel is de chauffeur en brengt ons onderweg wat Spaanse woorden bij. Hij kent 1 Nederlands woord: drempel. Aangekomen in het hotel de volgende verrassing. De receptionist heeft geen flauw idee wat ie moet doen, hoeveel kamers, welke bedden, en spreekt bovendien geen woord over de grens. Hij straalt een En al onwetendheid uit. En wij zijn bijna 24 uur wakker en ook niet meer zo heel geduldig. Uiteindelijk hebben wij kamers en kunnen wij slapen.

Morgen om 09.00 uur ontmoeten wij onze locale reisagent mbt onze details voor de rondreis.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marielle:
    30 juli 2018
    Mijn god!! Dit is al een reis opzich???😅😅😅😅
  2. Margreet Peeters:
    Wel spannend😱😂
  3. Riet Noort:
    30 juli 2018
    Wat een reis, maar wel heel fijn dat jullie nu op de bestemming zijn
  4. Riet Noort:
    30 juli 2018
    Wat een reis, gelukkig zijn jullie nu op je bestemming