Relaxdag en richting Mystras

25 augustus 2019 - Mystras, Griekenland

Als een jonkvrouw geslapen vannacht in ons kasteel 😂. Het ontbijt was ook hier weer perfect en uitgebreid, met zelfgemaakte dingen zoals een melktaart en kaaspasteitjes. De eigenaresse spreekt overigens geen woord over de grens. Gelukkig heeft ze studenten die haar helpen en waar je evt wat aan kan vragen.

We hoeven vandaag niet zo lang te rijden naar Mystras. We besluiten om een van de schaarse zandstrandjes op te zoeken. De meeste baaitjes hier hebben toch veel stenen. Voorwaarde is ook dat wij er een bedje en parasol kunnen huren. 37 graden in de volle zon houden wij niet zo lang vol!

Op een half uur rijden drinken wij koffie in een mini baaitjes met zandstrand Kotronas Beach. We besluiten de volgende baai nog te proberen, daar is een groter strand, Skoutari Beach. Het strand is inderdaad prachtig, maar geen schaduwplekken en bedjes. Wel een kerk en een taverne! We rijden terug naar Kotronas, daar kon je de auto aan het strand parkeren en bedjes huren.

Je kan zien dat in dit miniplaatjse de jongere generatie de tavernes hebben overgenomen. Het ziet er modern uit. We zitten vandaag ook tussen de Griekse families, geen toerist te zien verder. We lezen, luieren en zwemmen.

Rond 15.00 rijden wij naar onze volgende stop. Weer van de kust af het binnenland in. Het ruige Mani met torendorpen laten wij achter ons en gaan naar het meer groene gedeelte, de streek Lakonia in. De wegen worden hier ook wat beter (lees breder)  😉.

Je ziet in Griekenland precies wanneer je een dorpje nadert, dan staat er een overvolle container met afval aan het begin van het dorp. Als je het dorp uitgaat staat er ook weer een overvolle container.

Vannacht slapen wij niet in een kasteel maar in een klein familie hotel met veel pluche en kitscherige tierelantijnen. Het ligt vlak bij de Archeologische site die wij morgenochtend willen bezoeken en heeft een zwembadje in een tuin met sinaasappelbomen. Koffers naar boven, opfrissen en dan is het weer ouzotijd 😋.

Daarna nog heerlijk mezzes gegeten in een taverne, zittend onder de sinaasappelbomen. Er zijn hier een paar tavernes. Wat opvalt is dat ze erg groot zijn. Ik vermoed dat het hier rond lunchtijd een stuk drukker is. Het dorpje zelf is niet erg groot maar ziet er wel gezellig uit met een soort pleintje met een grote kastanjeboom in het midden.

1. Lisette:
    25 augustus 2019
    Gezellig hoor. Alleen het ontbijt klinkt me niet zo. Hartige happen op je nuchtere maag.
  2. Yolanda Noort:
    26 augustus 2019
    Valt mee dat hartige, de meeste dingen zijn zoet!