Umhlanga Rocks

16 juli 2017 - Umhlanga Rocks, Zuid-Afrika

Vanochtend heerlijk ontbeten. Gisela had speciaal voor Jesper pannenkoeken gebakken! Ook weer bezoek gehad van aapjes. Na ons ontbijt de koffers ingeladen en Gisela hartelijk bedankt voor haar goede zorgen.

Wat een heerlijk mens.

We gaan vandaag richting Durban en overnachten in Umhlanga Rocks, een voorstadje. De route gaat voor het eerst over een zeer goede snelweg. Dus dit keer kunnen wij goed doorrijden. De omgeving is heuvelachtig met veel bossen (voor houtkap) en rietplantages. onderwrg de inmiddels gebruikelijke taferelen: kleine stalletjes met koopwaar zoals fruit en houtsnijwerk, wandelende mensen over de vluchtstrook, vee dat oversteekt (dus alert blijven!) en dit keer ook wat fietsers. Verder valt er niet zo heel veel te zien, want veel dorpjes komen wij niet tegen. Onderweg zien wij ook een vrachtwagen die zijn lading aardappelen heeft verloren. Heel veel mensen lopend over de snelweg die de aardappelen vervolgens plunderen....

Rond de middag komen wij aan in Umhlanga Rocks. Wat is het hier anders dan de dorpjes waar wij tot nog toe zijn geweest. Grote luxe hotels en villa's. Je krijgt bijna een Benidorm gevoel. Onze lodge(Zeranka Lodge) is gelukkig kleinschalig en heeft maar 9 kamers. Wij hebben gewoon een appartement met woonkamer, 2 slaapkamers en 2 badkamers! Het ziet er goed uit.

We besluiten om een stukje over de wandelpromenade langs het strand te lopen. Er staat een enorme wind en de golven zijn enorm. Je mag hier overigens niet overal in zee zwemmen, want er zijn haaien hier en niet overal voor de kust ziin haaiennetten. Het is vandaag niet superwarm hier, ongev 20 graden met een stevige wind, dus zwemmen zullen wij niet. We zien ook alleen wat kitesurfers en geen zwemmers.

We zijn naar een mega shopping mall geweest, Jesper wilde winkelen! Een superdeluxe mall waar heel veel merken hun eigen shop hebben. Volgens mij is dit Umhlanga een oord voor de rijkere Zuid Afrikaan. Overigens zie je hier ook veel indiase mensen.  's Avonds hebben wij heerlijk gegeten in een superleuk Mexicaans restaurant Four15. Net als overal in Zuid Afrika helpt er iemand bij het parkeren en let hij op je auto, in de hoop een zakcentje te verdienen. Ze zijn zo blij als je ze ook wat geld geeft als je weggaat.

We zijn hier maar een nacht, morgen gaan wij verder naar Drakensbergen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Margreet Peeters:
    17 juli 2017
    Wat een mooie reis is dit!