Rustdag

19 juli 2017 - Winterton, Zuid-Afrika

Vannacht heeft het niet gevroren! Vandaag staat er niets op de planning, een rustdag dus. We gaan ontbijten en  spelen daarna een potje tafeltennis. Omdat wij toch niet echt van een hele dag  kunnen stilzitten zijn gaan wij naar Monk's Cowl. Hier starten een aantal korte en lange wandelingen. Na alle formulieren te hebben ingevuld kunnen wij starten. We nemen een korte rondwandeling van zo'n kleine 4 km, naar de Sterkspruit falls. Jesper is vandaag de cameraman en Frank rugzakjongen. De wandeling start in een groene bos/struikachtige omgeving. Het eerste deel flink dalen naar een klein riviertje. De omgeving veranderd in een droge dorre boel. Maar het uitzicht op de Drakensbergen is fantastisch. De bergen waarop wij uitkijken zijn toch zo'n 3000m hoog. Ook hier overigens hele delen die zijn platgebrand. Bizar om te zien die hele zwarte grasvelden met her en der een groen sprietje. De waterval staat gelukkig niet helemaal droog dus de wandeling is niet voor niets. Na de waterval gaat de route weer terug naar het startpunt, dus nu vooral steigen.

Bij het informatiepunt zitten een aantal vrouwen met riet van alles te vlechten, ik heb er een mand gekocht. Inmiddels is het alweer lunchtijd. We gaan lunchen The Wafflehut en eten heerlijke wafels met fruit en chocola.

Na de lunch terug naar ons huisje om van de zon te genieten op een ligbedje. We hebben ook een potje tafeltennis gedaan en Frank en Jesper hebben ook nog poolbiljart gespeeld. Rond vijf uur de haard weer aan en lekker voor de kachel. 's Avonds wederom gegeten bij ons guesthouse en daarna weer voor de kachel!

Morgen onze laaste autoreisdag. We gaan dan terug naar Johannesburg om de auto in te leveren, om vervolgens naar Soweto te gaan.

1. Corrie Verkes:
    20 juli 2017