Reisdag naar Hazyview

6 juli 2017 - Hazyview, Zuid-Afrika

Vannochtend weer redelijk bij tijds opgestaan. Rond 9 uur zouden wij opgehaald worden om bij het vliegveld onze huurauto in ontvangst te nemen. vandaag een lange reisdag, ongev. 400 km richting Hazyview. We besluiten om voor het gemak maar in het hotel te ontbijten. Omdat wij ook richting Kruger gaan en je daar niet met je pin kan betalen wil ik toch nog wat cash halen. Aan de overkant zit een bank maar ik mag van de receptie niet alleen, de portier loopt met mij mee en wacht keurig tot ik gepind heb.

Bij terugkomst blijkt onze autoverhuurder met auto te zijn aangekomen, niet naar het vliegveld dus maar gewoon bij het hotel. Dat wordt wat, direct links rijden in de stad! Na al het papierwerk en het gebruikelijke rondje rond de auto gaan wij op weg. Gelukkig is het een automaat, dus we hoeven niet moeilijk te doen met schakelen, het is al lastig genoeg dat links rijden. Frank gaat gelijk goed! En we rijden snel de stad uit richting de grote weg. Knipperlicht wordt alleen nog gewisseld met de ruitewisser maar goed dat is eigenlijk alles. Zeker zolang er auto's voor ons rijden is het geen probleem.

Het eerste stuk is vrij saai, vlak en droog. Onderweg niet veel te zien. Behalve heel veel lifters en mensen die wandelen langs de snelweg, zelfs met kleine kinderen. Ze steken soms ook over, gelukkig staan hier wel waarschuwingsborden. Aan de rand van Johannesburg ook de sloppenwijken, golfplaten huisjes en mensen die op vuilnisbelten zoeken naar bruikbare dingen. Echte armoe dus. Grappig zijn ook de plaatsnamen die voorbij zoeven: Middelburg, Alkmaar, Belfast. Ze zijn ook veel met de weg bezig wat voor het nodige oponthoud zorgt, als we ergens stil staan komen er ook gelijk verkopers langs je auto: opladers, eieren, fruit.... Van alles wordt aangeboden.

Onderweg bij een tankstation met diverse restaurantketens wat gegeten. Super de luxe ding, volgens mij nog niet zo oud en keurig verzorgd. Aan de achterkant liepen neushoorns, buffels, zebra's, impala's en struisvogels. Welliswaar niet echt in het wild maar toch leuk om te zien.  De natuur is ook wat mooier, hevelachtig met fraaie vergezichten. We rijden ook nog langs een paar grote bananenplantages.

Ergens hebben wij een afslag gemist.... En komen uiteindelijk op een onverharde weg terecht....hier hebben wij de laatste 10 km op gereden. Vannacht en morgen slapen wij in the Gecko Lodge. De lodges liggen in een mooie tuin en heeft een mini zwembadje. We kunnen hier vanavond ook eten, dus dat is lekker makkelijk. Wel is het in de huisjes aan de frisse kant, kachels heb je hier niet echt. Dus voor we gaan slapen gewoon een warme douche.

Het eten was heerlijk: groentesoep, beef stew en citroencake toe. In de ruimte waar we aten stond ook de openhaard aan, het is tenslotte winter!

1. Corrie Verkes:
    7 juli 2017
    Wat een mooi verhaal!!!!1 kijk toch maar uit hoor, maar da at doen jullie vast❤❤
  2. Margreet Peeters:
    Mooie foto! Lekker genieten
  3. Maureen:
    7 juli 2017
    Leuk om jullie reis te volgen. Heel veel plezier en kijk uit!