Naar de kou!

17 juli 2017 - Winterton, Zuid-Afrika

Na een nacht tussen de jetset te hebben overnacht gaan wij vandaag richting Drakensbergen. Naar het plaatsje Winterton. En ja we gaan inderdaad de winter tegemoet, het is daar overdag een graad of 17 maar koelt af tot een graad of 5 's nachts...brrrr

De route er naar toe gaat over een goede snelweg. We laten de stad en drukte van Durban snel achter ons.de omgeving is anders dan de vorige dagen. Heuvelachtig en zelfs echte veehouderijen zien wij. Veel minder loslopende koeien dus langs de snelweg. Ook zien wij minder mensen lopen langs de snelweg. Maar we blijven opletten want zo af en toe steekt er toch ineens iemand over.  De afstand die wij moeten rijden is niet echt ver. We besluitren om onderweg te stoppen bij het Mandela Capture Monument. Dit monument staat op de plaats waar Nelson Mandela in 1962 werd gearresteerd. Hoewel ze er nog een museum erbij gaan bouwen ziet het monument er apart uit. Het zijn 51 pilaren die vanaf een bepaald punt Mandela laten zien. En dat terwijl het morgen Nelson Mandela dag is. Een dag dat je je inspant voor de wereldvrede. Hoe dichter we bij onze bestemming komen, u oe meer wij de fraaie Drakensbergen voor ons zien, de weg blijft heuvelachtig en geen slingerende berweggetjes zoals wij hadden gedacht.

We komen uiteindelijk rond 3 uur aan in Winterton, het laatste stukje over een niet geasfalteerde weg. Hobbelend komen wij aan bij Ardmore guest farm. Dit is een soort boerderij met appatementen en huisjes. Wij hebben een groot huis met uitzicht op de bergen. Een grote tuin voor ons met een schommelbank. Hier hebben wij heerlijk in het zonnetje gezeten. Het huis zelf heeft twee slaapkamers en twee badkamers en.... Een open haard! Gezien de avond temperaturen niet geheel onbelanrijk. Er ligt ook al voor een avond hout klaar.

De boerderij heeft ook een Afrikaanse weverij waar ze kleden etc maken, en er is een soort galerie met schilderijen. We eten 's avonds gewoon bij het  guesthouse een viergangen diner, heerlijk. Na het diner gaan wij naar ons huisje en steken wij de open haard aan. We genieten van de avond bij het vuur.

1. Corrie Verkes:
    18 juli 2017
    Oh wauw dat ziet er goed uit !!!! Genieten !!! Ook nog vuur stoken daar ben ik gek op hi hi liefs❤
  2. Margreet Peeters:
    Prachtig!
  3. Lisette:
    18 juli 2017
    Gezellig zowel overdag voor het huis als savonds bij de open haard.