Tulum in de relaxstand

12 augustus 2018 - Tulum, Mexico

Vanmorgen gezamenlijk ontbeten bijnons hotel. Seb, Lisette en Tessa gaan vandaag duiken in Dos Ojos, een Cenote. Frank brengt ze weg naar hun verzamelpunt.

Wij besluiten om vandaag rustig aan te doen. In de ochtend gaan we de ruïne van Tulum bezoeken. Het unieke aan deze Maya stad is de ligging. Het ligt namelijk deels op een rotswand. Het lijkt een beetje op een kasteel, en er is ook een soort van vestingsmuur. De locatie is echt prachtig. Zo dicht bij de zee. Ook staan er overal prachtige bomen en struiken. Maar we zijn door Chichen Itza,  Palenque en Calakmul best wel een beetje verwend. Tulum is mooi maar wij vinden het niet bijzonder. Misschien komt dit ook omdat er zoveel toeristen liepen. En dan vooral toeristen die met hun badhanddoek onder hun arm 'even' een Mayaztad bezoeken. En dan waren wij nog vroeg, voor de grote drukte. Naasr de vele toeristen hier veel leguanen op de vouwwerken gezien, dat is wel weer gaaf. Het is er ook niet zo groot als de eerdere Maya steden die wij hebben bezocht. Dus na anderhalf uur hebben wij alles op ons gemakje bekeken. We lunchen wat en gaan vervolgens nog ergens pinnen. Wat eigenlijk best lastig is, want het lukt niet altijd. Bij de eerste automaat geen geld, maar bij de tweede hebben wij meer geluk.

De rest van de middag hebben wij heerlijk rond het zwembad gezeten. Er was verder niemand, dus het hele zwembad voor ons. Seb, Lisette en Tessa hebben ook een heerlijke duikdag gehad.  Weer een heerlijk drankje met zeezicht gedaan en Jesper nog in een palmboom geklommen.

's Avonds heerlijk gegeten in een soort Argentijns steakhouse. Even geen tacos, burritos of enchiladas

1. Corrie Verkes:
    13 augustus 2018
    Wat een fijn rustig dagje!!! Even een beetje bijkomen van alles wat jullie hebben beleefd 💕💕💕💕