Relaxdag Playa del Carmen

30 juli 2018 - Playa del Carmen, Mexico

Na de reis van gisteren redelijk geslapen. Frank werd alleen wakker omdat de airco ermee gestopt was. Hij was bang dat het te warm zou worden in de kamer en is toen naar de receptie gelopen. En kwam vervolgens terug met onze Mexicaanse receptionist 😂. Ik hield mij slapende... Pff en dat midden in de nacht. De goede man kon niets met de airco en we zijn dus gewoon maar verder gaan slapen.

's Ochtends heerlijk ontbeten met eieren, toast, vers fruit en pancakes. Overigens is het heerlijk warm hier alleen de zon is er nog niet. We worden ook getrakteerd op een fikse onweersbui. Ook komt er nog iemand va n de reisorganisatie langs om het een uit te leggen mbt onze rondreis en huurauto. En wij konden tevens onze vragen kwijt. We kregen ook een simkaart zodat wij via google onze route goed kunnen plannen. Superhandig en attent!

We hebben niet echt een plan voor vandaag behalve relaxen, we gaan dus richting strand. Donkere wolken en een volgende onweersbui volgt. Eerst maar ergens koffie drinken. Ook zijn we nog langs het hotel gelopen waar Seb, Lisette en Tessa 11 jr geleden zaten. Was voor hun leuk om te zien, ze wisten ook nog welk huisje ze hadden!

Gelukkig is het weer opgeknapt en zijn wij op strandbedjes gaan liggen bij een luxe beachclub. Hier heerlijk relaxed gedaan en geluncht. Rond vijven weer een onweersbui....dus binnen in the club alle zes een cocktail genomen.

Zo is de dag toch snel omgegaan. ' s Avonds hebben wij heerlijk tacos gegeten bij Zitla. Een fraaie buitentuin in reggae sferen.  Eigenlijk meer een ruimte tussen 2 huizen die ze met streetart hebben versierd en er een zeer relaxte tent van hebben gemaakt, met hangmatten, hangstoelen en zelfs een schommel. Ook hebben we hier een speciaal spicy drankje geproefd: Mescalitto of zoiets.

Via the 5th Avenue, een levendige winkelstraat met souvenirwinkels, fashion, barretjes etc teruggelopen naar ons hotel. Al met al een heerlijke en prima eerste dag!

1. Margreet Peeters:
    31 juli 2018
    Klinkt heerlijk!
  2. Wil van den Bergh:
    31 juli 2018
    Leuk jullie te kunnen volgen. Na een stressvolle start is het nu echt genieten.
  3. Corrie Verkes:
    1 augustus 2018
    Dat ziet er goed uit,,,, !!!! lekker genieten,, ik ook van mijn luie stoel hi hi