Praag - dag 1

29 mei 2017 - Praag, Tsjechië

Na zijn stedentrip naar Barcelona wilde Jesper met zijn vriend Luc na zijn eindexamen samen een stad in Europa bezoeken. Beide mannen zijn 16 en vonden wij ouders toch wat te jong om alleen te laten gaan. Dus wat doe je dan...... je gaat gewoon mee! Afspraak is dat we samen reizen, in het zelfde hotel zitten maar dat we verder ons eigen gang gaan.

Vandaag, 29 mei, is het dus zo ver. In alle vroegte (5.15 uur) halen wij Luc op en gaan wij richting Eindhoven Airport om uiteindelijk rond 9 uur in Praag te landen. Hetnis al behoorlijk warm en we gaan eerst maar geld pinnen. Goed dat we erbij ziin want Jesper vergeet zijn koffertje . Op naar de bus en de metro en dan richting het hotel. Daar koffertjes gedropt en de stad in. Het hotel ligt in de nieuwe stad op,loopafstand van het Wenceslasplein. De omgeving ziet er prachtig uit. Mooie oude jugendstil gebouwen in pastelkleur.

Na een brrodje en wat vocht richting de oude stad gelopen, naar de Karelsbrug. Ongelooflijk druk, je struikelt over de gidsen met hun toeristen. Overigens is het ruim 30 graden zonder wind.....heel veel drinken dus. Na de Karelsbrug ziun wij naar de John Lennon Wall gelopen. Een graffiti muur die herrinnert aan de vrijheidsstrijd tegen de politie 7n de jaren 80. Daarna naar het smalste straatje...je loopt er biuna aan voorbij. Het is 70 cm breed en er is zelfs een verkeerslicht!

We merken dat wij vroeg uit de veren waren en dat het ook echt heel warm is, en besluiten om terug naar het hotel te lopen om even bij te komen en te douchen. Daarna hapje gegeten bij een Italiaan (Pizzeria Kmotra Kavarna), pizza en pasta. Het smaakte goed. Overigens is het iets aangenamer nu de zon minder fel is. We lopen na het eten langs de opera richting de Karelsbrug en nemen flink wat foto's, nu in de avondzon zien alle gebouwen er nog mooier uit. Overigens volgen Luc en Jesper ons nog trouw. Omdat we allemaal wat moe ziin besluiten wij na een ijsje richtng ons hotel te lopen. Onderweg nog een laatste terrasstop voor een koud drankje en dan heerlijk ons bedje op te zoeken..

Vandaag hebben wij toch zo'n 18 km geslenterd.....morgen ook bijtijds opstaan want dan gaan wij in de ochtend met zijn vieren fietsen. In de middag gaan Luc en Jesper samen op pad (zeggen ze nu)

1. Corrie Verkes:
    30 mei 2017