Zoevend van boom naar boom

18 juli 2017 - Winterton, Zuid-Afrika

Zomervakantie..vannacht heeft het twee graden gevroren...lekker fris dus

Vandaag gaan wij een Canopy Tour doen. Dat is aan een kabel hangen en dan van de ene boom naar de andere zoeven. We zijn met een groep van zes, en twee gidsen. Eerst van alles ondertekenen, uitleg en veiligheidsinstructies, daarna uitrusting aan en dan gaan wij op pad. Eerst met een jeep omhoog en daarna nog een stukje lopen. Dan gaan we beginnen... Best spannend. De eerste overgang is een opwarmertje... En het gaat bij ons alledrie goed. Langzaam wordt de moeilijkheid, de lengte en snelheid opgevoerd.  Een van de gidsen gaat steeds voor en dan wij. Soms moet je zelf bij aankomst remmen en soms remt de gids voor je. Ik kwam iedere keer vrij hard aan... Frank heeft het een keer niet gered en moest een stukje als 'monkey' verder. Het was best hoog, de hoogste slide was 65 m en de langste ongeveer 200 m. In het begin durfden wij nog niet naar beneden te kijken maar later wel.

Tussendoor vertelde een van de gidsen ook nog wat over de omgeving en de bomen. De tijd ging helaas snel voorbij en na zo'n 12 slides was het klaar. Een flink stuk terug omhooglopen en wachten op de jeep die ons terugbrengt naar het startpunt. Bij het startpunt krijgen wij nog wat te eten en kijken wij naar de film en de foto's die gemaakt zijn. Het was een superleuke activiteit om te doen en na de eerste slide zeker niet eng meer!

We gaan weer terug naar ons huisje, maar kopen eerst nog wat hout langs de weg voor ons openhaardje. Zodra wij bij een verkoopster stoppen rent het hele gezin met een baal hout naar onze auto. We besluiten 3 balen te kopen, genoeg voor een avond!

Onderweg zien wij ook weer de bekende bermbrandjes, In plaats van maaien zetten ze hier de boel in de fik en doven het daarna weer.

Vanmorgen zijn wij met 8 graden de deur uit gegaan, bij terugkomst is het kwik gestegen tot zo'n 20 graden. We hebben tot een uur of 5 nog heerlijk in korte broek in de tuin gezeten. Wanneer de zon ondergaat wordt het gelijk frisser en kan de open haard aan! Gezellig met een beker warme choco.

Ook vandaag eten wij in de guesthouse. Na afloop weer naar het huisje en steken wij de haard weer aan. Ik ben benieuwd of het vannacht weer gaat vriezen.

1. Margreet Peeters:
    Mooie foto's !
  2. Margreet Peeters:
    En spannend...
  3. Opa:
    19 juli 2017
    waanzinnig mooi en spannend en yo schitterende verhalen
  4. Corrie Verkes:
    Waaghalzen! !!!! Dapper hoor en spannend ❤❤