Hippo's and crocs

15 juli 2017 - Saint Lucia, Zuid-Afrika

Ons guesthouse is heerlijk, de eigenaresse is zo hartelijk. Ze heeft ook 3 hondjes en een kat.

We hebben goed geslapen en wanneer wij uit onze kamer komen, komt Gisela de eigenaresse al om het ontbijt klaar te zetten. Vanochtend gaan wij met een boot door het iSimangaliso Wetland varen. Hier zitten heel veel nijlpaarden en ook krokodillen. We gaan met een boot waar max 15 personen in kunnen. Er is ook een gids aan boord die van alles verteld. De eerste nijlpaarden liggen vlak bij de aanlegsteiger, ze hebben ook jonkies. Zo leuk om te zien. Nijlpaarden kunnen niet echt zwemmen, het water is hier ook niet erg diep, maar 1m50. Nog wat verder varen en wij zien ook de eerste krokodillen, wel 5 bijelkaar.

Zo gaat het de hele tocht door, we zien veel groepjes nijlpaarden. Echt zo leuk om te zien, zo met hun ogen vlak boven het water. We zien ook nog bijzondere vogels: een kingfisher en een zeearend. Het natuurgebied is verder ook prachtig en de twee uur zijn zo voorbij.

Tussen de middag hebben wij in St Lucia geluncht bij een kneuterig Engels tentje Thyme Squares. De eigenaresse leek wel een jongere versie van Hyacinth Bucket hahaha. Geweldig, alles met strikjes en Engelse tierlantijntjes.

Daarna zijn wij met de auto door het iSimangaliso Wetland gereden. Je kan hier ook dieren spotten, en er is een zeer fraaie kustlijn, waar je als je mazzel hebt walvissen en dolfijnen kan zien. Helaas hebben wij ze niet gezien.  Hier hebben wij heerlijk uitgewaaid. Er stond zo veel wind, er waren daarom ook geen surfers alleen maar vissers en aapjes.

Toch ook nog dieren gespot. Een koedoe, wat andere kleine rendieren, wrattenzwijntjes en we zagen een neushoorn wegrennen. Frank is het gelukt om aapjes weg te jagen door het laten van een scheet! Moet niet gekker worden.

We hebben in het dorp ook nog een troep Zebramangoestes gezien. Echt grappige beestjes en het waren er wel een heleboel. We hebben deze nog niet eerder gezien en bleven dus midden op de weg stilstaan om ze te fotograferen.... Niet echt slim, maar het was gelukkig niet druk.

We hebben nog gedacht om  een schoolproject of zulu dorp te bezoeken, maar de scholen zijn maar tot 1 uur open en morgen is het zaterdag dan is er geen school, dus helaas. Het zulu dorp lijkt qua opzet op het Swazi dorp met dansers, dus wij besluiten dit ook maar te laten en morgenmiddag zien we wel hoe of wat.

Vanavond vroeg slapen want om 5 uur! Worden wij opgehaald voor een sunrise gamedrive in het Hluhluwe Imfolozi park. Welterusten,

1. Corrie Verkes:
    15 juli 2017
    Wat een super verhaal weer!!!!! ❤❤❤
  2. Harald:
    15 juli 2017
    Die apen komen daar voorlopig niet meer...